Bom, como o ultimo post ficou meio zoneado (muito na verdade) e a minha imperícia em resolver o problema levou a perda de conteúdo, dessa vez eu vou tentar postar como o mestre Phil, O Jaspion® mandou.

PS.: Adicionei Uma Errata no Blog, se você leu outros posts talvez goste de saber oque mudou.

Como eu adorei a idéia de postar as coisas que eu sempre penso e nunca anoto, eu vou passar um set que fica muito divertido pro mestre usar contra os jogadores (a menos que você tenha dois jogadores que queiram jogas com fichas exatamente iguais).

(Lembra dos espartanos?)
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(Agora imagine halflings)
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Junte os dois!!!

Rrrreaaaaaddyyyyyy???…..Go!…

A idéia desse grupo como você já reparou é bem simples, são dois halflings (ou +) que ocupam um quadrado cada dupla,

Para todos os cálculos, consideraremos ambos guerreiros nível 10 com 13 em todos as habilidades e sem itens mágicos.

Talentos.
Guerreiro 10 (1, 1, 2, 3, 4, 6, 6, 8, 9, 10) (10 Talentos)

1: Shield Wall +2 CA
2: Phalanx Fighting +3 CA
3: Formation Expert +1 CA
4: Exotic armor proficiency (Dwarven Armor) +10 CA
5: Heavy armor optimization +1 CA
6: Greater heavy armor optimization +1 CA
7: Especialização em combate. +5 CA*
8: Especialização em combate aprimorado + 10 CA*
9: Usar Arma exótica (Espada Curta de Lamina larga). +2 CA*
10: Swarmfighting

Equipamentos:

Espada Curta de Lamina larga, Dwarven Armor, Tower Shield,

(Todos os talentos /equipamentos estão no final do post, da maneira como estão nos livros oficiais).

Vamos a matemática

Cada Halfling sozinho tem a CA

+11 Natural
+12 Montain Plate
+4 Tower Shield
+10 Lutando na defensiva
+2 Lutando na defensiva com a espada curta de lamina larga.
=39

O que já parece realmente alta pra um personagem de nível 10 sem itens mágicos, fica mais interessante quando você coloca dois Halflings.

+11 Natural
+12 Montain Plate (armadura exótica anã, 10 CA + 2 Talentos)
+4 Tower Shield
+10 Lutando na defensiva
+2 Lutando na defensiva com a espada curta de lamina larga.
+2 Shield wall
+3 Phalanx Fight
+1 Formation Expert

= 45

Esses são halflings muito desagradáveis de se enfrentar em qualquer grupo WeKickAss Oriented , para um grupo WeSpellUrAss oriented tente colocar os halflings quando as magias estiverem acabando, afinal os halflings não serão derrotados na primeira Fire Ball.

Se você quer aumentar o nível dos halflings, a minha sugestão são os talentos:

Goad: Faz com que Melees ataquem somente você. (complete adventurer)
Defensive Sweep: Se um inimigo passa o turno inteiro no mesmo lugar, você da um ataque de oportunidade. (Livro do jogador 2)
Dive for Cover: Você refaz a rolagem de testes de reflexo, mas termina o turno no chão, ajuda contra os magos. (Complete Adventurer)
Mage Slayer: Acerta magos mesmo quando eles estão usando magia na defensiva (Completo Arcano).

Descrição dos talentos e seus respectivos livros.

Talentos

Livro Do Jogador

Especialização em combate.

O personagem foi treinado para utilizar sua perícia em combate na defesa e no ataque com a mesma eficiência.
Pré-requisito: Int 13.
Beneficio: Quando seu personagem utilizar
a ação de ataque ou ataque total num combate corporal,
será capaz de designar entre -1 e -5 de penalidade
nas jogadas de ataque e acrescentar o valor inverso como
um bônus de esquiva na Classe de Armadura (limitado a +5). Esse valor não pode
exceder seu bônus base de ataque. As alterações nas jogadas de ataque continuam
válidas até seu próximo turno, inclusive para ataques de oportunidade.

Normal: Um personagem sem esse talento é capaz de lutar defensivamente quando utiliza a ação de ataque ou ataque total, sofrendo -4 de penalidade em suas jogadas de ataque e recebendo +2 de bônus de esquiva na CA. Especial: Um guerreiro pode escolher Especialização em Combate como um de seus talentos adicionais.

(Retira sua base e adiciona na CA)

Heroes of Battle

(Pg. 99)Shield Wall¹ :

You Are skilled in using shields when in formation with other shield-bearers

Prerequisite: Shield Proficiency
Benefits: When you and a adjacent ally are each using a shield, your shield bonus to armor class increases by 2

(Bom, Quando você e um aliado em espaços adjacentes estão usando escudo, você ganha +2 de CA, eu quero saber se alguem tambem entendeu que você recebe pra CADA aliado)

Complete Warrior

(Pg. 103) Pahalanx Fighting¹:

You are trained in fighting in close formation with your allies.

Prerequisites: proficiency with a heavy shield, BBA+ 1
Benefits: If you are using a heave shield and a light weapon, you gain a +1 bonus to your armor class. In addition, if you are within 5 feet of an ally who is also using a heavy shield and a light weapon and who also has this feat, you may form a shield wall. a shield wall provides an extra +2 bonus to AC and a +1 bonus on reflex saves to all eligible characters participating in the shield wall.
For example: a single character with this feat gains a +1 bonus to his AC. if two or more characters who all know this feat are adjacent, they each gain an extra +2 bonus to AC (for total of +3) and + 1 bonus on reflex saves.

(+3 CA + 1 reflexo pra cada um dos personagens que tem o talento)

(PG.110) Formation Expert

You are trained at fighting in ranks and files.

Prerequisites: base attack bonus +6
Benefits: The formation expert feat enables use of 3 additional tactical maneuvers. You gain the benefit of the feat even if you are fighting in a formation with allies that do or not have this feat.

Lock Shields: to use this maneuver, you must have a ready, and adjacent allies on opposite sides of you must have ready shields. You gain a +1 bonus to Armor Class.
Step in the Breach: to this maneuver, you must be within a single move of an ally who fails in combat, and an ally must occupy evey square between you and the fallen comrade. You can immefiately take a single move(as if you hade readied an action to do so) to move into the square the fallen ally occupies.
Wall of polearms: to use this maneuveur, you must be wielding a shortspear, longspear, trident, glaive, guisarne, halberd, or ranseur, and you must have adjacent allied wielding weapons indentical to you opposite sides of you. You gain a +2 bonus on attack Roll

(bla bla bla +1 CA)

Improved Combat Expertise (Especialização em combate aprimorado)

You Have mastered the art of defense in combat.
Prerequisites: int 13, combat expertise, base attack +6
Benefits: When you use the combat expertise feat to improve your armor class, the number you subtract from your attack roll and add to your ac can be any number that does not exceed your base attack bonus.
Normal: with combat expertise, the number can be no greater then +5

(agora podemos tirar a Base TODA oque nos da 10 de CA)

(Pg.105) Swarmfighting

You and allied with this feat can coordinate melee attack against a single target and are adept at fighting side by side in close quarters.

Prerequisites: Small size, Dex 13, BBA +1.
Benefit: You can occupy the same 5-foot square in combat with any other allied small creature that also possesses the swarmfighting feat at no penalty, when you engage medium or larger creature in melee, and at least one other ally with the swarmfighting feat threatens the target, you gain a +1 morale bonus on the attack roll, this bonus increases by +1 for each additional ally beyond the first with swarmfighting feat that threatens the same target. The total morale bonus imparted to you attack roll cannot exceed your dexterity bonus.

(2 criaturas pequenas podem ocupar o mesmo quadrado)

Races of Stone

(Pg.139) EXOTIC ARMOR PROFICIENCY

Choose a type of exotic armor, such as mammoth leather or tumbler’s breastplate. You understand how to wear that type of exotic armor properly.
Prerequisites: Armor Proficiency of the appropriate sort (for example, you must have Armor Proficiency [light] to take Exotic Armor Proficiency [mammoth leather]).
Benefit: You are proficient with a specific type of exotic armor and take no armor non proficiency penalties when you wear it (see Table 7-2: Armor and Shields,
page 158).
Normal: A character who is wearing armor with which
she is not proficient applies its armor check penalty on
attack rolls and on all Strength- and Dexterity-based ability
checks and skill checks.
Special: You can gain this feat multiple times. Each time
you take the feat, it applies to a new type of exotic armor.
A fighter may select Exotic Armor Proficiency as one
of his fighter bonus feats (see page 38 of the Player’s
Handbook).

(agora podemos usar a armadura dos anões)

(PG.141)HEAVY ARMOR OPTIMIZATION

You have trained extensively in heavy armor, and you have learned to take advantage of the protection it offers.
Prerequisites: Armor Proficiency (heavy), base attack bonus +4.
Benefit: When you are wearing heavy armor, lessen the armor check penalty of the armor by 1 and increase the armor bonus by 1.
Special: A fighter may select Heavy Armor Optimization as one of his fighter bonus feats see page 38 of the Player’s Handbook).

(+1 CA com aquela armadura boladona)

(PG.141)GREATER HEAVY ARMOR OPTIMIZATION
You have mastered the use of heavy armor, maximizing its protective qualities while moving more easily in it.
Prerequisites: Armor Proficiency (heavy), Heavy Armor Optimization, base attack bonus +8.
Benefit: When you are wearing heavy armor, lessen the armor check penalty of the armor by 2 and increase the armor bonus by 1. Both of these effects stack with the benefit of the Heavy Armor Optimization feat, for a total lessening of the armor check penalty by 3 and a total increase to the armor bonus pf 2.
Special: A fighter may select Greater Heavy Armor Optimization as one of her fighter bonus feats (see page 38 of the Player’s Handbook).

(+1 CA com aquela armadura boladona)

Equipamentos

Complete Adventurer

(Pg. 117) Sword, Short, Broad blade: Broad blade short swords have a wider blade and cross guard than normal swords. This feature makes them more difficult to wield in combat, but the design allow skilled users to defend themselves better when fighting cautiously.
If you are proficient with the broad blade short sword and you fight defensively or employ the total defense combat maneuver, you gain a +2 dodge bonus to AC for the rest of the round in addition to the normal AC bonus from the combat maneuver (+2 for fighting defensively or +4 for total defense). This bonus also applies if you are proficient with the weapon, have the Combat Expertise feat, and shift at least 2 points of your attack bonus to AC for the round. Because of its benefit when fighting defensively, the broad blade short sword is a popular off-hand weapon. Characters proficient with the broad blade short sword can treat it as a short sword for the purpose of any of the following feats: Greater Weapon Focus, Greater Weapon Specialization, Improved Critical, Weapon Focus, and Weapon Specialization.

(+2 CA quando lutando na defensiva)

Races of the Stone

(PG.158)Shield Sheath: This small sheath fi ts on the inside of a shield (but not a buckler) and holds one light weapon (of your size category or smaller). As long as you have the shield ready, drawing the weapon in the shield sheath is a free action. No shield can have more than one shield sheath attached to it.

(sacar espada como ação livre)

(PG.157)Mountain Plate: Made of thick metal plates bolted and fused together, this exotic heavy armor is incredibly massive. The suit includes plated gauntlets, metal-shod boots, a heavy helm, and reinforced joint guards. A character wearing mountain plate cannot run. When wearing mountain plate, a dwarf’s speed is reduced as if he were not a dwarf (just as heavy armor would typically reduce the speed of a human or any other character who is not a dwarf). Mountain plate is dwarven armor, so a character with the Dwarven Armor Proficiency feat is considered proficient in its use.

(Armor Style pra pohha de CA 10)

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(Rox please?)
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(Fire Emblem)

Livro Do Jogador

(PG.106)Escudo de Corpo: Esse enorme escudo de madeira é quase tão alto quanto o personagem. Na maioria dos casos, ele fornece o bônus de escudo indicado na CA. No entanto, é possível usá-lo como cobertura total, mas o personagem não conseguirá atacar. O escudo não oferece cobertura para magias à distância; um conjurador é capaz de disparar a magia contra o personagem, usando o próprio escudo como alvo. É impossível desferir um ataque usando o escudo de corpo como arma. O personagem não consegue utilizar a mão do escudo para empunhar outros itens. Quando o escudo é utilizado em combate, o usuário sofre -2 de penalidade nas jogadas de ataque em função do tamanho do equipamento.